вівторок, 5 квітня 2016 р.

13 доказів того, що Сартр читає твої думки



Засновник екзистеціалізму, коханець найвідомішої феміністки XX століття, реінкарнований Сократ із його ідеями і далеко не калокагатичною зовнішністю, наркоман, що продав Фаусту душу і здоров'я в обмін на натхнення, революціонер-практик, що жив так, як писав, і писав так, як жив, єдиний професор, якого бунтівні студенти запустили у Сорбонну під час демонстрацій, літератор, який відмовився від Нобелівської премії, щоб не бути залежним від жодних суспільних інституцій.

Людина, сентенції якої тривожать душу, людина, слова якої хочеться записувати, людина, твори якої ламають кригу твого непорозуміння зі світом і кидають у крижану воду прозріння. Людина, яка телепатично читає твої думки.

Якщо у тебе є сумнів щодо того, що у кожного з нас десь у гіпоталамусі, елегантно випускаючи димові кільця з атмосферної люльки, сидить крихітний Сартр, ось справді безапеляційний доказ - моторошне число моторошно правдивих ремінісценцій.

 

[1]

Вони спатимуть разом. Вони це знають. Кожен з них знає, що інший це знає. Але, оскільки вони молоді, помірковані і добропорядні, оскільки кожен із них хоче зберегти самоповагу і повагу партнера, оскільки любов – це щось велике, поетичне і її не можна сполохнути, вони декілька разів на тиждень ходять на танці і в ресторани виробляти на очах у публіки свої маленькі ритуальні, механічні па…


До того ж треба якось вбивати час. Вони молоді, гарної статури, їм ще років на тридцять цього вистачить. Ось вони і не кваплять подій, вони відтягують їх, і мають рацію. Після того, як вони пересплять один з одним, їм доведеться знайти щось інше, щоб приховати страхітливе безглуздя свого існування. Проте… чи так вже необхідно дурити себе?



[2]

Хороших татів не буває - такий закон; чоловіки тут ні до чого - прогнили пута батьківства. Зробити дитину - до ваших послуг; мати дітей - за які гріхи? 


[3]


Люди. Людей треба любити. Люди гідні захвату.
Ох. Зараз мене вирве назовні. 


[4]


Мовчання - автентична форма слова. Мовчить лише той, хто здатен щось сказати. 


[5]


Людина - засуджена до волі, приречена бути вільною. Одного разу кинута у цей світ, вона відповідає за все, що робить. У неї немає виправдань, вона лише те, що сама із себе робить, лише проект, спрямований у майбутнє.

[6]


Все, що я знаю про своє життя, мені здається, я вичитав з книг.


[7]



Мої спогади — наче золото, подароване дияволом: заглянеш у гаманець, а там - сухе листя.


[8]


Не терплю, коли від мене чогось очікують. Відразу ж з'являється бажання зробити все навпаки. 


[9] 


У той день, коли жінка може любити завдяки своїй силі, а не завдяки слабкості, коли вона буде любити не для того, щоб бігти від себе, а для того, щоб себе утвердити, - в той день любов стане для неї, як і для чоловіка, не смертельною небезпекою, а джерелом життя. 


[10]


Як же приємно впадати у безнадійний відчай, це дає право ображатись на весь світ. 



[11] 


Я віднайшов свою релігію: книга стала мені здаватись найважливішою річчю на світі. У книжкових полицях я угледів свій храм. 



[12] 


Я вільний любити або не любити американських раків, але якщо я не люблю людей, я - зацькований і немає мені місця під сонцем. 



[13]

Якшо б тільки я міг перестати думати, мені було б легше. Думки - от від чого особливо тоскно... Вони - ще гірше, аніж плоть. Тягнуться, тягнуться без кінця, залишаючи якийсь дивний післясмак.

Немає коментарів:

Дописати коментар